mei

Beun Creatives regelt camping Purple

Verpleegkunde-opleiding krijgt ziekenhuisdecor

Pas vanaf november zijn ze officieel een V.O.F., maar dit jaar is Martijn Vrijken samen met zijn vier compagnons van Beun Creatives al verantwoordelijk voor het regelen van 1600 slaapplekken. Zij organiseren namelijk de camping voor Fontys Purple. “Iedere opleiding krijgt een eigen stuk terrein en dat wordt ingericht op een manier die past bij de opleiding. Zo krijgt de verpleegopleiding een ziekenhuisdecor”, zegt Vrijken.

Eind augustus is het grote intro-event Purple. Vier dagen lang is er een programma voor de nieuwe Fontys-studenten. Purple telt gemiddeld zo'n 8500 deelnemers. Ongeveer 1600 daarvan slapen op de Purple-camping in het Leypark in Tilburg. Andere jaren organiseerden studenten van de minor Event het wel en wee op de camping, maar sinds dit jaar bestaat deze minor niet meer. En daar zagen Vrijken en zijn vrienden hun kans.

Vierdejaars student
Martijn Vrijken (middelste op de foto) is vierdejaars student aan de Academy for Creative Industries (ACI) in Tilburg. Hij heeft zelf de minor Event gevolgd. Destijds koos hij voor een ander project in plaats van het organiseren van de Purple-camping. Maar toen hij hoorde dat de minor stopte, heeft hij samen met zijn vier compagnons aangeboden om de camping te organiseren vanuit hun bedrijf Beun Creatives. “Wij kennen een hoop docenten en zij ons, omdat we veel voor de studievereniging deden. Vorig jaar bouwden we mee aan het decor tijdens Purple en toen kregen we de bijnaam team Beuners. Daaruit is ons bedrijf ontstaan. Ze zeggen weleens dat je geen bedrijf moet beginnen met je beste vrienden, maar daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Je kent elkaar heel goed en je weet precies wat je aan elkaar hebt.”

Studie en werk combineren
Beun Creatives heeft inmiddels meegewerkt aan een project in Lommel op het windmolenpark, Join Us op Paaspop en momenteel zitten ze aan tafel met de organisatie van Festival Mundial. “We zijn stiekem alle vijf heel ambitieus”, lacht Vrijken. Dat is ook de reden waarom twee van hen nu bezig zijn met afstuderen en de andere drie vanaf september. “Zo kunnen we het studeren combineren met Beun Creatives.” [RdK]

Fotograaf: Stella Toonen