januari

Automatic Tool Changer unaniem de beste

Vierdejaarsstudenten Engineering presenteerden gisteren in Eindhoven de projecten waaraan ze afgelopen halfjaar werkten. Het ging om actuele vraagstukken uit de praktijk. Uit de 50 projecten werd de Automatic Tool Changer gekozen tot beste project.

Daar waren zowel het pubiek (publieksprijs) als de vakjury het over eens. De Automatic Tool Changer is een tool die onderdelen van de robot automatisch kan wisselen zonder tussenkomst van mensen. Het nieuwe concept is zodanig uitgetest dat het direct in productie kan worden genomen.

Het Symposium Engineering & Technology in Practice wordt elk jaar georganiseerd door Fontys Engineering en het Centre of Expertise HTSM. Er wordt ook een klein aantal projecten van Fontys Hogeschool Toegepaste Natuurwetenschappen gepresenteerd.

Benieuwd naar de Automatic Tool Changer en de andere projecten die de studenten presenteerden? Bekijk onderstaande video, gemaakt door Bron-redacteur Femke Molenaar.